CÍCEROVÉ PALACINKY


Výborné jedlo inšpirované indickou kuchyňou a ajurvédou. Velmi zdravé a velmi exotické. Dá sa tiež lahko pripraviť zo zbytkov pečenej alebo varenej zeleniny, ktorá ti ostane. Takže môžeš premeniť zeleninu, ktorú by si možno inak vyhodil na výborne jedlo.


POTREBUJEŠ

na palacinky

cícerová múka

sol

horčičné semiačka

voda

na plnku

zeleninu akú máš zrovna doma

zemiaky, sladké zemiaky, hrášok, mrkva

cibula

ghii alebo rastlinný olej

horčicové semiačka

rímsky kmín

zázvor

kurkuma

čili

koriandrová vňať


POSTUP

V prípade, že ti ostanú nejaké zbytky pečenej alebo varenej zeleniny máš polovicu práce za sebou, keď nie, pustíš sa najskôr do zeleniny. Mrkvu, sladký zemiak, zemiak, repu alebo hociakú tvrdú zeleninu nakrájaš na menšie kúsky, dochutíš solou a korením a spolu s olejom dáš piecť do rozohriatej rúry na 200 stupňov asi na 40 minút. Zatial si pripravíš cesto na palacinky. Múku, sol, horčičné semiačka zmiešaš a prilievaš vodu kým nevznikne cestičko, ktoré pomaly steká z naberačky /ako cesto na palacinky/. Necháš ho odležať v chladničke kým sa zelenina nedopečie. Keď je hotová, použiješ roztláčač na zeleninu a zmes nahrubo roztlačíš - prípadne nasekáš nožom. Ohreješ si ghii a osmažíš nakrájanú cibulu a zázvor. Pomaličky opekáš aby sa nespálili a pridáš rimsky kmín, horčičné semienka, kurkumu. Korenie začne prskať a semienka vyskakovať, takže môžeš pridať roztlačenú zeleninu a hrášok - dochutíš solou a koriandrovou vňaťou. Na druhej panvici si zohreješ olej a pripravíš palacinky. Na panvicu naberačkou naleješ cesto a nakláňaš tak, aby sa rozlialo po celej panvici. Keď je zospodu už pekne zlatá prehodíš na druhu stranu. Do stredu dáš lyžičkou náplň a opatrne zroluješ. Necháš ešte poopekať do chrumkava z každej strany a vyberieš. Prekrojíš na pol a podávaš s bielym jogurtom a šalátom.



Slovensko

  • Instagram JEDLODNA